پروفیل زد، آبرو، سیپرلین، قوطی و پروفیل

ارائه اخبار و قیمت از محصولات حوزه قوطی پروفیل و لوله

پروفیل زد، آبرو، سیپرلین، قوطی و پروفیل

ارائه اخبار و قیمت از محصولات حوزه قوطی پروفیل و لوله

فروش قوطی پروفیل، لوله و اتصالات، پروفیل زد، پروفیل زد رنگی، آبرو و ...
با تایید لحظه ای قیمت از طریق تماس با شماره 09132133526

  • ۰
  • ۰

با میلگرد ساده بیشتر آشنا شویم

به طور کلی میلگردی که آج نداشته باشد را میلگرد ساده می نامند. این محصول در پروژه های ساختمانی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. میلگردهای موجود در بازار در دو دسته آجدار و ساده قرار می گیرند که از لحاظ خصوصیات مکانیکی و فیزیکی با یکدیگر تفاوت دارند. میلگردهای آجدار به سه صورت آج مارپیچی، جناغی و مرکب در بازار موجود می باشند. در ادامه می خواهیم شما را با خصوصیات میلگرد ساده و موارد استفاده از آن در صنعت بیشتر آشنا کنیم.

تفاوت میلگرد بدون آج و آجدار

این نوع میلگرد را به دلیل آجدار بودن سطح آن میلگرد آجدار می نامند. خواص ساختاری این محصولات بهتر از میلگرد ساده هستند. برای افزایش ۳۰ تا ۴۰ درصدی مقاومت سازه های بتنی از میلگرد آجدار استفاده می شود و به دلیل خواص مقاومت کششی ، خمشی و ارتجاعی کردن بتن آرمه از این میلگرد در اسکلت فلزی سازه های بتنی استفاده می شود. مشخصه های محاسباتی میلگرد عبارت است از

  • مقاومت تسلیم
  • اسپیسر میلگرد
  • مقاومت کششی

موارد کاربرد میلگرد ساده

این محصول به عنوان میلگرد دورپیچ در اعضای سازه ای بتن آرمه یا ساختمان های بتن آرمه مورد استفاده قرار می گیرد. در برخی موارد نیز مشاهده می شود که از این نوع میلگرد به عنوان میلگرد حرارتی در ساختمان استفاده می شود که یک اشتباه رایج در ساختمان سازی است. همچنین از دیگر مصارف این محصول می توان به شفت های صنعتی و نما اشاره کرد در حالی که موارد مصرف میلگرد آجدار در موارد ساختمانی و سازه های بتنی می باشد.

استانداردهای میلگرد ساده

این نوع میلگرد براساس استانداردهای قدیم میلگرد A1 و براساس استانداردهای جدید میلگرد ساده ۲۴۰ گفته می شود. میلگرد ساده از قطر ۶ تا ۲۰۰ میلی متر تولید می شود.

مقاومت کششی میلگرد بدون آج در حدود ۳۶۰ نیوتن بر میلی متر مربع و مقاومت تسلیم آن نیز ۲۴۰ نیوتن بر میلی متر مربع می باشد. از نظر سختی نیز میلگرد ساده در رده نرم قرار می گیرد.

مراحل تولید میلگرد ساده

برای تولید این میلگرد ابتدا شمش را با استفاده از جک هیدرولیک در ردیف های مشخص در کوره هایی با دمای ۱۱۰۰ درجه سانتی گراد قرار می دهند  و وقتی شمش ها داخل کوره قرار گرفتند به وسیله جریانات گردابی در دمای بالا جهت نورد آماده می شوند. شمش ها پس از رسیدن به دمای مورد نظر جهت نورد به خط تولید ارسال می شوند سپس شمش های پخته شده روی رول ها قرار گرفته و به طرف مرحله بعد هدایت می شوند.


مرحله رافینگ در سه مرحله از قطر شمش ها کاسته و به طول آن ها می افزاید. و پس از مرحله رافینگ بدون گذراندن مراحل استندها که برای آجدار کردن میلگرد استفاده می شود به مرحله قیچی متراژ جهت برش میلگردهای تولید شده در طول های مشخص می روند. میلگردهای تولیدی در زیر گیوتین های بسته بندی طبق استاندارد ISIRI ایران برش داده شده و در مرحله آخر به صورت بندیل بسته بندی می شوند

  • ۹۷/۱۲/۰۲
  • زهرا الف

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی