پروفیل زد، آبرو، سیپرلین، قوطی و پروفیل

ارائه اخبار و قیمت از محصولات حوزه قوطی پروفیل و لوله

پروفیل زد، آبرو، سیپرلین، قوطی و پروفیل

ارائه اخبار و قیمت از محصولات حوزه قوطی پروفیل و لوله

فروش قوطی پروفیل، لوله و اتصالات، پروفیل زد، پروفیل زد رنگی، آبرو و ...
با تایید لحظه ای قیمت از طریق تماس با شماره 09132133526

  • ۰
  • ۰

در بعضی سازه ها میلگردهای فولادی در بتن تعبیه می شوند منظور از این پیشه تقویت بتن و افزایش پایداری کششی آن است. میزان مقاومت بتن در مساوی خفقان فوق العاده بالاست ولی ناتوانی این ماده در ذیل بودن مقاومت کششی آن است. میزان مقاومت فشاری بتن به نسبت مقاومت کششی آن چیزی حددود ۱۰ مساوی است. چون میزان مقاومت کششی این محصول زیر است برای مصارفی که به صورت همزمان مقاومت کششی و مقاومت فشار دارای اهمیت باشد کارایی ندارد ولی به کمک میلگرد می طاقت این محدودیت را رفع و مقاومت کششی بتن را بالا برد. به اتفاق شدن بتن و فولاد با اهداف افزایش میزان مقاومت، بتن مسلح یا بتن آرمه نام دارد. میلگرد می تواند مشکل را رفع و موجب افزایش مقاومت بتن گردد. جهت تهیه میلگرد و اطلاع از قیمت میلگرد اصفهان می توانید از مراکز معتبر خرید و فروش آهن آلات کمک بگیرید.

درج  میلگرد در بتن

کلیه میلگردها از لحاظ شکل ظاهری در ۲ دسته هستند. بعضی با سطحی هموار و بدون آج و بخش دیگری با سطح زائده دار که اصلاحا آج نامیده می شوند. میزان پایداری میلگردها نیز بسته به نوع و ترکیبات شیمایی به کار رفته در آن ها متفاوت است. از لحاظ میزان مقاومت در برابر نیروهای کششی می تاب این محصولات را طبقه بندی نمود. به مقدار مقاومت محصولات در برابر نیروهای کششی وارده، مقاومت ویژگی فولاد گفته می شود. فولادسازان بنام ایرانی از آنگونه کارخانه سهامی ذوب آهن اسپاهان محصولات خویش را بر اساس استانداردهای مملکت روسیه به مرحله تولید می رسانند. میلگرد ذوب آهن اسپاهان در بازار و بورس در سه گرید AI ،AII و AIII دسته بندی می شوند.

چطور بتن را تقویت کنیم؟

قطر محصولات به استاندارد تولیدی آن ها وابستگی دارد که در هر کشوی مطابق با استاندارد رایج، متفاوت است. اصولا این محصولات در قطرهای ۶ لغایت ۶۰ میلی متر فرآوری و عرضه می شوند. قیمت روز میلگرد در بازار داخلی و بورس کالا به سایز انتخابی ارتباط دارد. اصولا بازه ۶ تا ۳۲ میلی متر به وفور در بازار موجود است اما قطرهای بالاتر باید به کارخانه های سازنده فولاد سفارش دیتا شوند. این دسته از محصولات به طور معمول شاخه ای ای عرضه می شوند ولی درباره محصولاتی که قطر پایین تری دارند امکان عرضه به چهره کلاف نیز وجود دارد. کلیه مشخصات و استانداردهای مقاطع فولادی به چهره یکجا خواندنی است. مشخصات فنی محصول میلگرد نیز در جدولی تحت عنوان جدول استاندارد اشتال میلگرد در دسترس است.

از چه میلگردهایی در فونداسیون استفاده کنیم؟

قسمت های گوناگون ساختمان بنابر نیاز، محل برپایی و فشارهای وارده بر سطح و موارد دیگر مورد ارزیابی قرار گرفته و در چهره بیچارگی میزان مقاومت کششی و فشار آن تقدیر افزایش می یابد. مطابق با جدول اشتال نوع کاربرد محصولات فولادی، تقسیم های مختلف جهت کاشت آماده می شوند. شایان ذکر است فولاد قبل از کاشت شکل دیتا می شود بنابر نیاز شدنی است عملیات خمکاری یا برش روی محصول چهره گیرد. سپس قالب بندی های لازم و عملیات مربوطه سپریدن می شود. در ادامه ضمن بررسی و ارزیابی انواع میلگردهای پسندیده جهت تقویت بتن، با اصول و و ضوابط حین شغل آشنا خواهید شد. وسایل و ابزارهای متعددی برای خمکاری و برش فولاد وجود دارد که در پایان می توان شکل پایانی جهت تعبیه در بتن را روی آن پیاده سازی نمود.

میلگرد در بتن چه نقشی دارد؟

پیوستگی و پیوستگی کامل بتن و فولاد فاکتور اصلی عملکرد بتن مسلح یا همان بتن آرمه است. به این صورت میزان پایداری کششی و فشارهای وارده بر سازه کنترل خواهد شد و در چهره کشیدن شدن فولاد یا شکستن آن همبستگی از بین نخواهد رفت. به صورت کلی سایش تماسی مایه همبستگی وسط بتن و فولاد خواهد شد. این اصطکاک در صورت به کارگیری میلگرد ساده نسبت به گونه آجدار پایین تر است از طرفی کیش نامه ملی  ساختمان نیز استفاده از نوع ساده در بتن آرمه را رهنمود نمی کند.

انواع میلگرد

میلگردهای مصرفی در اشکال و عملکردهای گوناگون در بتن تعبیه می شوند. بنا بر گونه مصرف و هدف مورد عقیده می طاقت میلگرد را فرم داد و تعبیه نمود. میلگردهای مصرفی در بتن اصولا به صورت های پایین کارایی دارند:

  1. راستا: هدف از کاشت میلگردهای طولی که به نام های امتداد یا سیتکا نیز شناخته می شوند، جبران ضعف های کششی بتن و تقویت آن است. در این طریق فولاد به چهره طولی در تیر یا کف پی تعبیه می شود.
  2. خاموت: خاموت نیز برای پیشگیری از مسائلی چون خارج زدگی فولاد در اثر کمانش، بازدارندگی از ترک، تحمل نیرو و عدم مفصل تر شدن ترک های موجود روی سطح بتن تعبیه می شود.
  3. ادکا: از این نوع فرآورده برای تحمل نیروهای برشی وارده کاربرد می شود.
  4. سنجاقک: به کمک سنجاقک ها میزان مقاومت خاموت ها تقویت و پیوست نیرومند تری برقرار می شود.
  5. رکابی: برای اینکه فاصله بین محصولات فولادی به صورت یکنواخت رعایت شود و به چهره عمودی یا طولی در یک امتداد پیمان گیرند از این نوع کمک گرفته می شود.
  6. خرک: از خرک ها برای تنظیم فواصل، حفظ مونتاژ و تقویت کمک گرفته می شود.

میلگرد بتن مسلح

مطابق با مبحث ۹ ساختمان میزان مقاومت سازه در برابر زلزله باید از ۲۰ پاسکال به بالا در عقیده گرفته شود از طرفی مقاومت تسلیم نیز نباید از ۴۰۰ مگا پاسکال اغلب باشد. برای برگزیدن گونه پسندیده جهت بالا بردن سطح پایداری سازه، می تاب جدول ردیف بندی مکانیکی میلگرد را رسیدگی نمود. فاصله آزاد بین محصولات فولادی، ضخامت پوشش روی، درازا فولادی، حداقل درازا خم، میزان هم پوشانی، مشخصات هندسی، گونه فرآورده و… در تعیین گونه فرآورده فولادی مورد بهره‌گیری در بتن تاثیرگذار است.

کنترل میلگرد در بتن

در شرایطی که فولاد به چهره گروه های دو، سه یا چهارتایی در سازه قرار گیرند و یا به چهره کلی تعداد میلگردهای دسته جمعی بالا باشد باید درازا کنترل گروه در میزان کشش و خفگی بر پای بست، میزان کنترل یک شماره محاسبه و در ضریب فزاینده ای ضرب می شود. این محاسبات مطابق با آیین نامه ACI318 صورت می گیرد.

  • ۹۷/۱۰/۲۹
  • زهرا الف

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی