پروفیل زد، آبرو، سیپرلین، قوطی و پروفیل

ارائه اخبار و قیمت از محصولات حوزه قوطی پروفیل و لوله

پروفیل زد، آبرو، سیپرلین، قوطی و پروفیل

ارائه اخبار و قیمت از محصولات حوزه قوطی پروفیل و لوله

فروش قوطی پروفیل، لوله و اتصالات، پروفیل زد، پروفیل زد رنگی، آبرو و ...
با تایید لحظه ای قیمت از طریق تماس با شماره 09132133526

  • ۰
  • ۰

عدم تحرک بازار فولاد با وجود تحریم های آمریکا

جالب است بدانید که حدود شش ماهی از تحریم آمریکا علیه صنایع ایران می گذرد و علی رغم وجود این تحریم ها در شش ماهه نخست سال جاری، در حوزه های تولید و صادرات فولاد هیچ گونه تغییری ایجاد نشده است. در روز گذشته مراسمی جهت تکریم فعالیت های مدیرعامل قبلی فولاد مبارکه اصفهان به نام آقای بهرام سبحانی برگزار گردید و آقای حمیدرضا عظیمیان به عنوان مدیرعامل جدید فولاد مبارکه منسوب شدند. ایشان ذکر کردند: تحریم هایی توسط آمریکا علیه صنایع ایران صورت گرفته و حتی از فولاد، مس، طلا و آلومینویم در این تحریم ها نام برده شده است اما برخلاف همه این اقدامات تغییرات محسوسی در این زمینه ها دیده نشده و کشور همچنان با قدرت به تولید محصولات آهنی و فولادی ادامه می دهد.

حتی بر خلاف تصور کشورهای تحریم کننده، ظرفیت های تولیدی کشور افزایش یافته و حتما با حمایت مسئولین ذی ربط می توان این شرایط را با افتخار پشت سر گذاشت. وی خاطر نشان کرد در سال هایی که گذشت فولاد مبارکه جزو برترین شرکت های وارد کننده گندله بوده است اما به دلیل وجود برخی مشکلات مانند کمبود آهن اسفنجی برخی فعالیت ها در زمینه تولیدات کاهش یافته است. در سال جاری شاهد رشد بهتری نسبت به سالیان گذشته بوده ایم و تولید مشتقات فولاد رو به رشد بوده و می توان گفت نمودار تولید مشتقات کاملا صعودی است.

شایان ذکر است که تولید شمش به میزان 14 درصد، تولیدات مربوط به آهن اسفنجی به میزان 19 درصد، تولیدات گندله چیزی حدود 38 درصد و در نهایت تولیدات کنسانتره رشد 17 درصدی داشته است. خوشبختانه نمودار تولیدات، صعودی و کاملا رو به رشد هستند.

الگوی رفع تحریم و فشارهای خارجی چه بوده است؟

کرباسیان طی گفتگویی با مدیر عامل پیشین فولاد مبارکه خاطر نشان کرد مجتمع عظیم فولاد مبارکه نقش بسیار بزرگ و پر رنگی را در حوزه تولیدات داشته و هر کدام از مسولین به نوبه خود در رشد این مجموعه سهیم هستند. در پنج سال گذشته اقدامات گسترده ای در جهت رشد و خودکفایی تولیدات صورت گرفته که حائز اهمیت و بسیار ارزشمند هستند و موجب رشد این صنعت شده اند به گونه ای که با وجود تحریم های موجود باز هم شرکت، نمودار رشد صعودی داشته است.

پس از بابت وجود تحریم ها جای نگرانی نیست چون در زمینه تولیدات رو به رشد هستیم که نقش مدیران در این پیشرفت قابل چشم پوشی نیست. تلاش و همکاری همه جانبه نهادها با یکدیگر در گذراندن تحریم ها و رفع سختی ها و فشارهای خارجی بسیار موثر و دلیل اصلی این رشد است.

جایگاه ملی فولاد مبارکه اصفهان در اقتصاد کشور چیست؟

مدیر عامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان خاطر نشان کرد همکاری و تلاش تمام مسئولین و پرسنل که در رشد و پیشرفت این نهاد نقش داشته اند، قابل قدردانی است و همچنان تلاش خواهیم کرد تا جایگاه فولاد مبارکه در اقتصاد و صنعت کشور بالاتر رود. زحمات مدیران گذشته آقایان عرفانیان، هراتی، اسلامیان، سبحانی و... نیز در این دستاورد بزرگ قابل قدر دانی است. وی افزود: ما افتخار می کنیم که امروزه فولاد مبارکه اصفهان یکی از نهاد های مطرح در سطح کشوری است و توانسته نقش عظیمی در نمودار صعودی تولیدات داشته باشد.

حقیقتا صنایع فولاد مبارکه اصفهان گامی موفق در عملکرد کشوری برداشته و امیدواریم بتوانیم خدمات این نهاد را در سطح بین المللی مطرح کنیم و موفق باشیم. این نظریه به دور از انتظار نیست و به زودی ایران در حوزه تولیدات آهنی و فولادی جزء برترین کشورها خواهد بود. با توجه به سمت جدید جناب آقای حمیدرضا عظیمیان، سوالاتی در مورد آینده فولاد مبارکه مطرح شده و چالش هایی وجود دارد که آیا این طرح موفق، باز هم ادامه می یابد و همچنان شاهد افزایش درصد تولیدات خواهیم بود یا خیر؟

جناب آقای عظیمیان ذکر کردند که کلیه دستورالعمل هایی که تاکنون در پیش گرفته شده و تمامی روندها به صورت قبلی ادامه می باید و در آینده باز هم شاهد این موفقیت ها و گذراندن تحریم ها خواهیم بود. صنایع فولاد با قدرت خود ادامه خواهد داد و ما با افتخار تلاش می کنیم تا نمودار رشد و تولیدات صعودی و موفقیت آمیز باشد. پس از رونمایی از طرح های مربوطه برای تولیدات، دکتر سبحانی نیز ذکر کردند که دستاورد فولاد مبارکه اصفهان به صورت تیمی بوده و همه کارکنان این نهاد در این دستاورد بزرگ سهیم هستند و خرسندیم که کشور با افتخار از این تحریم گذر کرد.

این تحریم نتوانست کوچک ترین تغییری در حوزه تولیدات ایجاد کند و مفتخریم با وجود فشارهای خارجی، توانستیم میزان درصد تولیدات را افزایش دهیم. از مهم ترین عواملی که جزو دستاوردهای بزرگ این نهاد هستند می توان به سه عنصر نقشه های راه، بهره وری از نیروی کار و کاهش حوادث اشاره کرد. از موارد قابل توجه این نهاد می توان به سهم 50 درصدی با داشتن نقشه راه اشاره کرد. شایان ذکر است این نهاد به صورت کاملا برنامه ریزی شده و موثر در تمامی زمینه ها رو به رشد است و امیدواریم باز هم شاهد رشد عظیم تولیدات این حوزه باشیم.

مورد جالب تر اینکه مصرف آب فولاد مبارکه به میزان 84 درصد کاهش داشته و این یک دستاورد بسیار مهم و قابل ستایش است. از پیشرفت های دیگر این نهاد می توان به افزایش بهره وری نیروی کار اشاره کرد. حوزه ای که در 5 سال اخیر تعدیل نیرویی نداشته است. در سال های اخیر به میزان ۷۳۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است همچنین توانسته رتبه ۱۰ ورلداستیل داینامیک و به عنوان سازمان برتر دانشی آسیا شناخته شده و صاحب تندیس زرین EFQM می باشد.

با توجه به پیشرفت های روز افزون نهادهای تولید کننده از بابت بازار محصولات آهن و فولادی جای نگرانی نیست و علی رغم تحریم‌های آمریکا ضد صنایع ایران، در 6 ماه ابتدایی سال‌جاری تغییراتی در حوزه صادرات فولاد کشور احساس نشده است.

  • ۹۷/۰۷/۲۱
  • زهرا الف

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی