پروفیل زد، آبرو، سیپرلین، قوطی و پروفیل

ارائه اخبار و قیمت از محصولات حوزه قوطی پروفیل و لوله

پروفیل زد، آبرو، سیپرلین، قوطی و پروفیل

ارائه اخبار و قیمت از محصولات حوزه قوطی پروفیل و لوله

فروش قوطی پروفیل، لوله و اتصالات، پروفیل زد، پروفیل زد رنگی، آبرو و ...
با تایید لحظه ای قیمت از طریق تماس با شماره 09132133526

  • ۰
  • ۰

میلگرد a4 چیست؟

هر مملکت بنابر شرایط اقلیمی، نیازسنجی ها و… از استانداردهای ملی و بین المللی خاص برای تولید محصولات فولادی خود کمک می گیرد. محصولات دودمان فولاد ایران نیز به همین منوال هستند به عنوان نمونه میلگردهای بازار داخلی بر بنیاد استانداردهای ملی ISIRI و استاندارد روسی به عرصه فرآوری می رسند. بها روز میلگرد بر پای بست، مواردی چون وزن، نوع محصول، کارخانه سازنده و… تعیین می شود. میلگردهای بازار داخلی در چندین دسته بندی هستند  که اصطلاحا گرید نام دارند. قیمت میلگرد اصفهان با توجه به نوع گرید، وزن و ابعاد ان تخمین زده می شود.

  • گرید A1 محصول ساده
  • گرید A2 فرآورده آج دار مارپیچی
  • گرید A3 به چهره آج دار جناغی
  • گرید A4 آج دار

گریدهای بیان شده بر اساس استانداردهای گذشته هستند همین محصولات امروزه تحت عناوین زیر نام گذاری می شوند:

  • منظور از ساده ۲۴۰ همان میلگرد ساده است.
  • آج دار ۳۴۰ آج دار مارپیچی
  • آج دار ۴۰۰ آج دار جناغی
  • آج دار ۵۰۰ آج دار مرکب

هر کدام از گریدهای نامبرده برای مناطق ومصارف خاصی کارایی دارند به عنوان مثال از گرید A1 یا همان آج ساده بیشتر در مصارف صنعتی، از گریدهای A2 و A3 در ساخت و ساز کمک گرفته می شود. روال ولی برای گرید چهارم کمی متفاوت است. به کارگیری چنین میلگردهایی حائز ضوابط و شرایط خاص خود است.

شایان ذکر است که میلگرد A4 مدت زمانی است که وارد سبد محصولات فولادی کشور شده با توجه به نیازسنجی های ساختمان و شرایط محیطی، مجوزهای لازم جهت استفاده از این محصول صادر می گردد. قیمت میلگرد A4 و وزن آن مشابه دیگر دسته بندی ها بر اساس جدول اشتال میلگرد برآورد زده می شود.

تاریخچه  میلگرد A4

بالغ بر یک دهه پیش با هدف تغییر ناپذیر سازی سازه ها در برابر عوامل محیطی و فشارهای وارده بر ساختمان تحقیقات گسترده ای چهره گرفت که در نتیجه آن کیفیت، ثبات و انعطاف پذیری فرآورده آج ۵۰۰ یا گرید S500 مورد تایید دپارتمان های پژوهشی اروپایی پیمان گرفت و بعد از آن دستورالعمل ساخت این بخش از محصولات آج دار مرکب در کشورهای متعددی پیاده سازی شد. این استاندارد در سنه ۱۳۹۲ با هدف خودکفایی در گردانیدن استاندارد ملی ایران باره بحث و بررسی قرار گرفت و بعد متعلق به شاخص های تولیدی S500 در جدولی تحت عنوان ISIRI 3132 ارائه شد.

قبل تر کارگاه های تولید کننده از فولادهایی با کربن بالا و داکتیلیتی پایین در فرآوری محصولات خود کاربرد می کردند که در این گونه نورد، مشکلات جوش پذیری، شکنندگی و موارد این چنینی در ساخت و ساز، موجب نگرانی سازنده می شدند. با ترقی روزافزون فناوری و ماشین آلات دودمان جدید QTB خطوط تولید، امکانی فراهم شد الی بتوان از شمش های مخصوص محصولاتی چون میلگرد آج ۵۰۰ یا S500 با استوار بالا تولید نمود.

استاندارد میلگرد a4 در ایران

میلگرد آج ۵۰۰ که با نام های میلگرد مرکب و میلگرد A4 نیز شناخته می شود با علامت Φ تور نمایش دیتا می شود که دارای مقاومت کششی ۶۵۰۰ و مقاومت تسلیم ۵۰۰۰ کیلوگرم بر سانتی متر چهارگوش و در ردیف فولادهای دشوار پیمان می گیرند شکل ظاهری آن ها به صورت آج های دوکی است به همین دلیل به نام میلگرد مرکب نیز شناخته می شوند. میلگرد آج دار مرکب یا میلگرد S500 متعلق به دسته محصولات سختی است که مطابق با مذهب نامه ملی ساختمان باید در شرایط خاص و با مجوزهای لازم مورد استفاده قرار گیرد.

این فناوری تولیدی در اقسی نقاط جهان باره کاربرد پیمان می گیرد به این چهره که دمای میلگردها در پسینیان مراحل فرآوری با سرعت بسیار بالایی کاهش می یابد. سرعت بالای کاهش دما مایه تغییر فاز فرآورده و تبدیل شبکه کریستالی میلگرد می گردد. با هدایت محصولات فولادی به بستر خنک کننده، سطح بیرونی فرآورده لغایت نیمه عمق حالتی سخت و اعماق فولاد دارای حالتی نرم و انعطاف پذیر خواهد شد. این تغییرات با پروا به ماشین آلات مخصوص، اتوماسیون و سرعت تفریق دما مایه بالا رفتن میزان نرمش پذیری و استحکام میلگرد S500 خواهد شد. محصولاتی چون میلگرد پرشین فولاد و میلگرد روهینا جنوب تکمیل کننده سبد فولادی بازار درونی هستند.

معایب میلگردها

کلیه محصولات روهینا دارای وزن زیر و استوار فوقانی هستند. همین امر مایه صرفه جویی در هزینه های تامین مواد اولیه و استقامت سازه می گردد برآیند اینکه از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه است.

کاربرد میلگرد A4

میلگردهای آج دار اصولا دارای درصد کربن بیشتری در ترکیبات شیمیایی خویش هستند. درصد کربن با میزان شکنندگی و سختی محصول رابطه مستقیمی دارد از طرفی این بخش از محصولات با مقاومت و میزان استوار بالای خود موجب می شوند فرایندهایی چون طراحی و اجرای پروژه ساده تر چهره گرفته در نتیجه از هدررفت منابع، هزینه، وقت و انرژی ممانعت به عمل خواهد آمد. این تقسیم از از S500 ها از معایبی چون عدم جوش پذیری و داکتیلیتی زیر مبرا هستند و در ساخت سازه های بتن آرمه کاربرد دارند شایان ذکر است کاربرد در قاب چرخشی و دیوارهای برشی پیشنهاد نمی شود.

استاندارد میلگرد

توجیه اقتصادی استفاده از گرید فولاد S500 در ساخت و ساز با توجه به پایداری فشاری بتن تعیین می گردد. بر همین پای بست، پس از بررسی محدودیت ها بدست شورای تدوین آیین نامه ساختمانی، قانون به کارگیری میلگرد S500 و S520 در سازه های بتنی به غیر از قاب و دیوارهای برشی بالامانع شد.

 تشخیص میلگرد S500 یا S520

گرید فولادی S500 یا همان A4 دارای سطحی با آج های دوکی شکل مارپیچی (هفت-هشتی) در دو طرف فرآورده با کمینه ۱۸ درصد تغییر شکل که مطابق استانداردهای روز تولید و با نام های آج ۵۰۰ یا آج مرکب ۵۲۰ شناخته می شود.

  • ۹۷/۱۰/۲۹
  • زهرا الف

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی